جالب ترین ها
قدیمی ترین وبلاگ در مورد جالب ترین ها
گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ

در ماه می‌سال جاری میلادی مارک زوکربرگ مدیر عامل فیس بوک ملکی را در پائولو آلتو کالیفرنیا به قیمت 7 میلیون دلار خریداری کرد. جزئیات زیادی در رابطه با این ملک 5 هزار فوت مربعی که دارای 5 اتاق خواب و 5 حمام است منتشر نشده است. اگرچه این ملک با املاک برخی از چهره‌های سرشناس جهان قابل مقایسه نیست اما برای فردی که تا به حال در منازل کرایه‌ای زندگی کرده چندان بد هم نمی‌تواند باشد.

به گزارش پول‌نیوز، برخی از مدیران عامل جهان در قصر‌هایی باشکوه و رویایی با امکاناتی بی نظیر اقامت دارند که چشم اندازهایی فوق العاده به اقیانوس، جنگل، کوه، رودخانه و ... برای آنها فراهم کرده است که در ادامه این مطلب نگاهی به برخی از این عمارت‌های رویایی خواهیم داشت.

اپرا وینفری، هارپو پروداکشنز

Click this bar to view the original image of 555x370px.


مکان: مونتسیتو، کالیفرنیا - قیمت: 50 میلیون دلار

مساحت: 23 هزار فوت مربع

دارای 6 اتاق خواب و 14 حمام

در سال 2010 اپرا وینفری یکی از شناخته شده ترین چهره‌های رسانه‌ای جهان عمارت فعلی خود در مونتسیتو را خریداری کرد. وی لقب "سرزمین موعود" را برای این مکان در نظر گرفته و بهایی 50 میلیون دلاری را برای خرید آن پرداخته است. این در حالی است که اپرا در این مدت میلیون‌ها دلار دیگر نیز صرف تغییر و بازسازی بخش‌های مختلف سرزمین موعود کرده است. ملک مذکور دارای چشم اندازهای بی نظیری به کوهستان و اقیانوس است. اپرا وینفری داشتن چنین مکانی را یکی از آرزوهای خود عنوان کرده است.




هوبرت گوئز، اِد هاردی

Click this bar to view the original image of 555x370px.


مکان: هولمبی هیلز، لس آنجلس - قیمت: 23.5 میلیون دلار

مساحت: 17 هزار و 171 فوت مربع

دارای 7 اتاق خواب و 13 حمام

زمانی که مایکل جکسون در سال 2009 فوت کرد وی عمارتی را با کرایه ماهیانه یک صد هزار دلار در اختیار داشت. در واقع مالک آن عمارت هوبرت گوئز بود. وی مدیر عامل اد هاردی است. این عمارت در سال 2002 ساخته شده و همانند یک قلعه فرانسوی طراحی شده است. گوئز در سال 2004 این عمارت را به قیمت 18.5 میلیون دلار خریداری کرده اما چندی پیش آن را به قیمت 38 میلیون برای فروش قرار داده بود. با توجه به بالا بودن این مقدار سپس قیمت 28 میلیون دلار و در نهایت 23.5 میلیون دلار را برای فروش آن در نظر گرفته است.





مایکل دل، دل

Click this bar to view the original image of 555x370px.


مکان: آستین، تگزاس - قیمت: 18.5 میلیون دلار

مساحت: 33 هزار فوت مربع

دارای 8 اتاق خواب و 13 حمام

مایکل دل مدیر شرکت دل دومین تولید کننده بزرگ کامپیوترهای شخصی در جهان است. عمارت محل اقامت وی در سال 1997 و در زمان اوج شکوفایی دنیای فن آوری ساخته شده است. امکانات رفاهی مختلف از قبیل اتاق کنفرانس، استخر روباز و مسقف، زمین بسکتبال و انواع اتاق‌های مختلف تنها بخشی از ویژگی‌های این عمارت مجلل 33 هزار فوت مربعی را که در زمینی به مساحت 20 هکتار واقع شده است را تشکیل می‌دهد.




استیو جابز، اپل

Click this bar to view the original image of 555x370px.


مکان: پائولو آلتو، کالیفرنیا - قیمت: 2.6 میلیون دلار

مساحت: 5 هزار و 678 فوت مربع

دارای 7 اتاق خواب و 4 حمام

همانند بسیاری دیگر از چهره‌های سرشناس دنیای فن آوری استیو جابز نیز در کالیفرنیای شمالی اقامت دارد. وی اوقات فراغت خود را در عمارتی 5 هزار و 678 متری که آن را خانه می‌نامد می‌گذراند. این مکان در سال 1920 ساخته شده و در زمینی نیم هکتاری واقع شده است.





بیل گیتس، مایکروسافت

Click this bar to view the original image of 555x370px.


مکان: مدینا، واشینگتون - قیمت: 122.4 میلیون دلار

مساحت: 50.050 فوت مربع

دارای 8 اتاق خواب و 25 حمام

بیل گیتس ثروتمندترین فرد در آمریکا محسوب می‌شود. وی تا سال 2002 مدیر عامل مایکروسافت بوده اما در این سال مسئولیت خود را به استیو بالمر واگذار کرد. عمارت شخصی وی علاوه بر اتاق‌های مختلف دارای 6 آشپزخانه، اتاق ناهار خوری هزار فوت مربعی، استخر و یک کتابخانه با سقف گنبدی شکل است.





اسکات بوراف، منابع انرژی میلر

Click this bar to view the original image of 555x370px.


مکان: ناکسویل، تنسی - قیمت: 8.5 میلیون دلار

مساحت: 36 هزار و 720 فوت مربع

دارای 8 اتاق خواب و 11 حمام

در سال 2006 همسر بوراف پس از شش سال مبارزه با سرطان جان خود را از دست داد. از این رو اسکات برای آنکه تغییری در زندگی خود ایجاد کرده و فعالیتهایش را از سر بگیرد به ویلا کولینا نقل مکان کرد. این عمارت به دریاچه فورت لودن مشرف بوده و دارای استخر روباز و مسقف است. همچنین چشم اندازی زیبا به کوه‌های اسموکی و رودخانه تنسی دارد. کتابخانه‌ای سه طبقه و گاراژی با گنجایش 7 خودرو از دیگ ویژگی‌های این عمارت محسوب می‌شود. قیمت اولیه این مکان 21 میلیون دلار در نظر گرفته شده بود که در نهایت بوراف آن را به قیمت 8.5 میلیون دلار خریداری کرد.




لری اِلیسون، اوراکل

Click this bar to view the original image of 555x370px.

مکان: سان فرانسیسکو - قیمت: 6.4 میلیون دلار

مساحت: 10 هزار و 742 فوت مربع

دارای 5 اتاق خواب و 6 حمام

مدیر عامل اوراکل دارای شش منزل مسکونی بوده که یکی از آنها در سانفرانسیسکو واقع شده است. الیسون در سال 1988 این مکان را به قیمت 3.9 میلیون دلار خریداری کرده است. علاوه بر 5 اتاق خواب، این مکان چشم انداز بی نظیری به خلیج سان فرانسیسکو داشته که در سال 2013 می‌تواند محل مناسبی برای تماشای مسابقات جهانی قایقرانی باشد.





ایوان ویلیامز، تویتر

Click this bar to view the original image of 555x370px.


مکان: سان فرانسیسکو - قیمت: 2.4 میلیون دلار

مساحت: 3 هزار و یک فوت مربع

دارای 5 اتاق خواب و 5 حمام

ایوان ویلیامز موسس و مدیر عامل سابق شبکه اجتماعی تویتر که در حال حاضر تعداد کاربران آن از مرز صد میلیون نفر عبور کرده، است. در واقع وی در مرکز سان فرانسیسکو زندگی می‌کند. وی به تازگی از پنت هاوسی واقع در منطقه سوما به این محل نقل مکان کرده است. سبک خاص ویکتوریایی خانه‌های این منطقه یکی از دلایل شهرت آن است. ویلیامز منزل خود را به قیمت 2.4 میلیون دلار خریداری کرده و تنها 3 هزار فوت مربع مساحت دارد که نسبت به دیگر چهره‌های سرشناس در این زمینه منزل کوچکتری را در اختیار دارد.





دنی اِسپنس، پروکورپ اَسوشیتز

Click this bar to view the original image of 555x370px.


مکان: وودلندز، تگزاس - قیمت: 19 میلیون دلار

مساحت: 30 هزار و 717 فوت مربع

دارای 10 اتاق خواب و 15 حمام

پروکورپ اَسوشیتز یک شرکت مشاوره و مدیریت در زمینه‌های انرژی، امور مالی و تولیدی است که از مشتری‌های مطرح آن می‌توان به کوکاکولا و موتورولا نام برد. دنی اِسپنس در عمارت مجللی که به آن ملک DanMar گفته می‌شود و نشان دهنده اول نام وی و همسرش ماریان است اقامت دارد. وی اخیرا این مکان را با قیمتی برابر با 19 میلیون دلار برای فروش گذاشته است. این عمارت در زمینی به مساحت بیش از 4 هکتار واقع شده و گاراژی با گنجایش 6 خودرو، استخر و سینمای خانگی بخشی از ویژگی بی شمار آن را تشکیل می‌دهد.



لئو آپوتکر، اچ پی

Click this bar to view the original image of 555x370px.


مکان: آتِرتون، کالیفرنیا - قیمت: 7 میلیون دلار

مساحت: 6 هزار و 280 فوت مربع

دارای 6 اتاق خواب و 7 حمام

لئو آپوتکر در سپتامبر 2010 به عنوان مدیر عامل شرکت اچ پی برگزیده شد. این شرکت بودجه‌ای 4.6 میلیون دلاری را برای نقل مکان وی از آلمان به کالیفرنیای آمریکا پیشنهاد کرده و او این پول را برای خرید عمارتی 7 میلیون دلاری در آترتون مورد استفاده قرار داد. طی سال گذشته یک صد منزل مسکونی در این منطقه با میانگین قیمت 3 میلیون دلار به فروش رسیده که از این نظر عمارت آپوتکر در میان گران قیمت ترین املاک مسکونی آترتون قرار می‌گیرد. استخر، اتاق سرگرمی و بازی، کتابخانه و تعداد زیادی اتاق‌های مختلف بخشی از امکانات این عمارت مسکونی را تشکیل می‌دهد.



نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
جمعه 29 مهر 1390

حبیب محبیان، خواننده لوس آنجلس نشینی که دو سالی هست به ایران بازگشته، برای حضور در یکی از برنامه های «شبکه ایرانیان» که رضا رشیدپور مجری آن است، خواستار دریافت 100 هزار دلار پول نقد شد که البته این درخواست با مخالفت خزعلی(رئیس شبکه ایرانیان) رو به رو شد.


حبیب محبیان، خواننده لوس آنجلسی برای حضور در برنامه‌ای با اجرای رضا رشیدپور خواستار 100 هزار دلار پول نقد شد.




به گزارش پانا، حبیب محبیان، خواننده لوس آنجلس نشینی که دو سالی هست به ایران بازگشته، برای حضور در یکی از برنامه های «شبکه ایرانیان» که رضا رشیدپور مجری آن است، خواستار دریافت 100 هزار دلار پول نقد شد که البته این درخواست با مخالفت خزعلی(رئیس شبکه ایرانیان) رو به رو شد.





Click this bar to view the original image of 550x341px.




این خواننده که به همراه پسرش «محمد» از دو سال پیش با نگاشتن نامه‌ای به ریاست جمهوری، خواستار حضور در کشور شدند، با موافقت ضمنی و پذیرفتن رعایت برخی شرایط به ایران آمدند. حبیب همچنین مراحل ضبط آلبوم اش را نیز در استودیویی در سعادت آباد تهران به اتمام رساند.



رضا رشیدپور در برنامه زنده اش در شبکه ایرانیان بارها اخبار مربوط به این خواننده را عنوان کرده و در جلسه‌ای که سه شنبه هفته قبل بین او و حبیب در هتل استقلال تهران برگزار شد،
رشیدپور خواستار حضور این خواننده در برنامه زنده‌اش شد که حبیب برای یک ساعت حضور در این برنامه خواستار 100 هزار دلار پول نقد شد.این درخواست با مخالفت مسئولین این شبکه قرار گرفته است ولی رایزنی ها برای این حضور همچنان ادامه دارد.



نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
جمعه 29 مهر 1390
عروس ایتالیایی با به تن کردن لباس عروس سه کیلومتری رکورد گینس را شکست...
عروس ایتالیایی با به تن کردن لباس عروس سه کیلومتری رکورد گینس را شکست. مراسم در دهکده کاسال دی پرینسس در حالی که مردم دنباله لباس 1.86 مایلی عروس را گرفته بودند برگزار شد. هزاران تن از مردم و دانش آموزان مشتاق دنباله لباس را در حالی که عروس (النا د آنجلیس) و داماد در اتومبیل بودند؛ گرفته بوده و حمل می کردند.

Click this bar to view the original image of 800x1556px.
جیانی مولارو طراح لباس کرم رنگ می گوید از 6 هزار متر دوک ابریشم برای ساخت توری دنباله لباس استفاده شده است.
 


نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
جمعه 15 مهر 1390
Landkreuzer P نام یکی از فوق سنگین ترین تانک های تاریخ است چراکه بیش از 1,500 تن وزن و قابلیت حمل بیش از 100 نفر رو داره . این هیولای 1500 تنی در سال 1943 توسط آلبرت اسپیر آلمانی ساخته شد.

اولین کشوری که از این نفربر یا تانک فوق سنگین تولید کرد آلمان نازی بود . در 23 جون سال 1942 وزیر دفاع آلمان نازی پیشنهاد کرد که یک همچنین تانکی با وزن 1500 تن و با قابلیت های زیاد رو به تلید برسونند بعد از آن ادولف هیتلر از این پیشنهاد استقبال کرد و دستور طراحی و تولید این تانک فوق سنگین را صادر کرد . می توان نام این تانک یا نفربر رو توپ هم گذاشت چراکه علاوه بر حمل تعداد زیادی افراد به دو توپ 250 م م و یک توپ 80 م م هم مجهز هست ولی بر خلاف ویژگی های منحصر به فرد این توپ ، تانک ، نفر سرعت بسیار پایینی دارد .

سرعت این تانک حداکثر فقط 15 کیلومتر در ساعت است . در صورتی که نفربر های جدید و امروزی آمریکا با یک همچین سرعتی در آب حرکت می کنند ولی شایان ذکر است که هیچ نفربری نیست که توان حمل این تعداد افراد رو داشته باشه . یکی از ویژگی های دیگر این تانک در این است که این تانک قابلیت تجهیز به توپ های هوایی رو هم دارد .
سال ساخت : 1943
کشور سازنده : آلمان نازی
وزن : 1,500 تن
طول : 42 متر
عرض : 18 متر
ارتفاع : 7 متر
سرنشینان : 100 نفر hypnotized skull
سلاح اصلی :دو توپ 250 م م
سلاح دوم : توپ 80 م م
اسب بخار : 2,200 hp
سرعت : 15 کیلومتر در ساعت
نیروی حرکت : ؟
چنین تانکی و یا نفربری در واقع جزو بهترین تانک هایی بوده است که موشک ها و یا راکت های ضد تانک و یا نفربر بر روی آن اثر چندانی نمی کرده و از بدنه ای تشکیل می شده که تقریبا مثل بدنه کانتینر بوده و گلوله نمی توانست در آ« نفوذ چندانی کند و در حقیقت آسیبی به افراد حاضر در نفربر نمی رسید . در وب سایت رسمی " هیتلر روح آلمان گفته شده که از این تانک 5 دستگاه ساخته شد که هر کدام از آنها توانستند ضربات بسیار زیادی رو به نیرو های متفقین بزنند .

این سایت علاوه بر این گفته ها می گوید : این تانک به پیشرفته ترین توپ های ضد هوایی مجهز بود و همینطور قادر بود با بیشتر جنگنده ها مقابله کند و همچنین به جز موشک ها یا بمب ها با شعاع انفجار 8 کیلمتر قادر به منهدم کردن این هیولا نبودند . این سایت می افزاید که بعد از نزدیک شدن متحدین به مرز های آلمان ، ژنرال پسترو فتنون دستور داد که این 5 دستگاه هیولا را در کوه های آلمان در زیر خاک مدفون کنند تا دست متحدین به تکنولوژی و ساخت چنین تانکی در صورت پیروزی بر آلمان نرسند .

هیچ نیرویی نتوانست این 5 تانک را غول آسا را نابود کند در صورتیکه طبق گفته های این سایت در بیش از 19 جبهه حضور داشته است و در هر 19 نبرد آلمان پیروز جنگ بوده است . انگلستان جزو کشور هایی بود که می خواست برای نابودی این هیولا چاره ای پیدا کند .

و به همین دلیل برنامه ای ریخت تا در صورت رویئت این غول آهنی 10 جنگنده و 10 تانک و همچنین با استفاده از 20 موشک ضد تانک این تانک را نابود کنند . این تانک به محض اینکه در آخرین نبرد خود که در سال 1945 بود حاضر شد این برنامه اجرا شد ولی باید گفت که تمام سرنشینان آن سالم و همچنین موتور ها سیستم های داخلی و همچنین همان نیروی همیشگی را داشت و فقط آسیب هایی در ناحیه یکی از توپ های ضد هوایی شد . که باید گفت این عمل بعث شد که انگلستان بیش از 12 هواپیما جنگی خود را به وسیله ضد هوایی این غول از دست بدهد .

در واقع هنوز حتی یک مدرک از اینکه این تانک ها در کجای آلمان هستند وجود ندارد و هنوز کسی موفق به کشف کردن این غول ها نشده است . گفته می شود در نوشته ای که از ژنرال پسترو فتنون در مورد این هیولا به جا مانده گفته است این موضوع با کلمه کلیدی گفته شده است و طبق بررسی کارشناسان این تانک احتمالا در نزدیکی کوه های فلشنز نزدیکی مونیخ است ولی هنوز حتی یک لاشه از این تانک به دست نیامده است .






نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
جمعه 15 مهر 1390

در این تصویر دو مربع A و B همرنگ هستند. اگر باور نمی‌کنید عكس رو ببريد توي paint بعد يك تكه از مربع A رو كات كنيد ببر يد روي B.



این تصویر در سال 1995 توسط ادوارد ادلسون پروفسورای علوم بصری منتشر شد.
نکته جالب اینجاست که حتی بعد از اینکه می‌فهمید دو مربع یک رنگ هستند باز هم باور نمی‌کنید!
در واقع ما نمی‌بینیم، مغز ما می‌بینه و پردازش میکنه و ما حاصل پردازش رو درک می‌کنیم.
خیلی وقت ها هست که بدون بررسی روی مسایل فقط به واسطه اینکه ظاهرا موضوع خیلی شفاف و روشنه حتی از طرح مسئله در مورد موضوع هم عصبانی میشیم و از کوره در میریم
.

-----------------------------------------

سلام بر همه بنده محمد هستم مدیر این وبلاگ.

دوستان از همه بابت تاخیری که در آپدیت وبلاگ پیش اومد عذرمیخوام.این مشکل تاخیر آپدیت وبلاگ حل شد.

باتشکر



نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
دو شنبه 11 مهر 1390

پیش‌ازاین مشاهده شده بود که اختاپوس‌های رگه‌دار از پوست نارگیل به‌عنوان ابزار استفاده می‌کنند. این نرم‌تنان وقتی می‌خواهند بخوابند یا در منطقه‌ای باز و درمعرض دید توقف کنند، دو نیمه پوست نارگیل را پیدا کرده و درون آنها پناه می‌گیرند.



نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
دو شنبه 11 مهر 1390

استفاده بهینه از تمامی امکانات جهت جذب گردشگر و ایجاد جاذبه گردشگری مسئله ایست که در اکثر کشورهای دنیا به آن توجه زیادی میشود . پست امروز اختصاص دارد به معرفی 9 ایستگاه مترو زیبا و غیر عادی از سرتاسر دنیا :



1-Stockholm Tunnelbana – Sweden








2ـ Munich U-Bahn - Germany







3ـ Shanghai Bund Sightseeing Tunnel – China






4ـ Moscow's Komsomolskaya Station – Russia






5ـ Frankfurt's Bockenheimer Warte station – Germany






6ـ Metro Bilbao – Spain






7ـ New York's City Hall station- US






8ـ Chicago's O'Hare Station- US







9ـ Dubai Metro Stations - UAE





نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
جمعه 1 مهر 1390

کر میکنید بازترین، بی مانع ترین و یکدست ترین جای زمین کجاست؟ در واقع زمینی مسطح و بایر در کشور استرالیا که امروزه پوشیده از نمک است، از هر جای دیگری در دنیا مسطح تر است، درست مانند یک آینه! این آینه نمکی، دریاچه آیری نامیده میشود و اگر در زمین 9582.95 کیلومتر مربعی آن بایستید، تنها یک خط، مرز بین زمین و آسمان را به شما نشان میدهد. در این منطقه مملو از نمک کم تر موجود زنده ای تاب می آورد. اغلب آرامشی بی نظیر همه جا را فرا میگیرد و هیچ اتفاقی در این زمین باز و وسیع نمی افتد.

نشنال جئوگرافیک مجموعه ای از بهترین عکسهای موری فردریکز را منتشر کرده است. فردریکز طی 8 سال گذشته، 16 بار برای عکاسی به این منطقه سفر کرده است. وی عکسهای بی نظیری خلق کرده که میتوانید آنها را در گزارش امروز خبرآنلاین ببینید.


1- باران غافلگیرکننده
در اولین لحظه های سپیده دم، با بارش باران، انعکاس نورها قدری تغییر کرده است. بارش باران در این منطقه نمکین استرالیا بسیار نادر است.

 

 

Click this bar to view the original image of 670x536px.


- رنگ قرمز جادویی
خلبانانی که از روی این منطقه پرواز میکردند، به عکاس گفته بودند که گاهی که منطقه خیلی خشک میشود، زمین به رنگ قرمز در می آید. به گفته عکاس، وی بعدها متوجه شد که رنگ قرمز را گونه ای ارگانیسم که تنها در محیط های بسیار نمکی زندگی میکند، به زمین میدهد.


 

 

Click this bar to view the original image of 670x536px.

رنگ زرد استثنایی
به گفته عکاس، این عکس سپیده دم گرفته شده است. خط سیاه، مرز آسمان و زمین را نشان می دهد. خود عکاس می گوید که تا آن زمان، این رنگ زرد را در این منطقه تجربه نکرده بوده است.

 

Click this bar to view the original image of 670x534px.

در تعقیب ستاره ها
گرفتن این عکس سه ساعت طول کشیده است. می توانید منحنی هایی که دو ستاره درخشان به جا گذاشته اند را ببینید. می بینید که روی سطح آرام و بی مانع این منطقه، هیچ اتفاقی به جز بازتاب مهتاب در این سه ساعت روی نداده است.

Click this bar to view the original image of 670x536px.

 

قاشی طبیعت
در این سرزمین خشک، رسیدن توفان با رعد و گرد و غبار، منظره ای شگفت را به وجود می آورد که می توانید لحظه ای از آن را در این عکس ببینید. عکاس چند عکس را کنار هم گذاشته و این تصویر پاناروما را به وجود آورده است.


 

 






نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390
با اینکه بیشترین تولیدات شرکت BMW وسایل نقلیه موتوری بوده و هست، اما بیش از 60 سال است که این شرکت ، دوچرخههای رده بالا نیز تولید کرده که علاوه بر طراحی زیبا، کیفیت خوب و قیمت بالایی هم دارند.


ستاره سمائی:
تازهترین محصول شرکت BMW وسیلهای است که همه کسانی که صاحب یک دوچرخه کروز، دوچرخه سفری یا دوچرخه کوهستان هستند- یا حداقل آنهایی که جیب پرپولی دارند!- میتوانند از آن لذت ببرند.
به گزارش گیزمک ، این اولین باری است که شرکت BMW برند سری M را برای وسایل نقلیه دو-چرخی گسترش داده؛ با اینکه حرف M اول کلمه Motorsport است اما به موتورها ربطی ندارد؛ بلکه مخصوص دوچرخههای مسابقهای کربنی 2011 انتخاب شده است.

Click this bar to view the original image of 520x300px.

دوچرخه کروز BMW 2011
این دوچرخه برای استفاده روزمره طراحی شده و قابی از جنس آلومینیوم هیدروفرمشده دارد که جوشهای درزها و شکافهایش کاملا صاف و صیقلی شده است. سیمهای ترمز و میله دنده این دوچرخه درونش جاسازی شده تا ظاهر تمیز و زیبایی داشته باشد. این دوچرخه مجهز به دوشاخ جلوی کمکفنردار سانتور مدل NCX-D با قابلیت ارتجاعی 75 میلیمتر، ترمز سگدستی، دنده عوضکن 24- سرعته شیمانو آلیویو و لوله زین اصل BMW است که قابلیت تغییر ارتفاع و زاویه زین را برای راحتی دوچرخهسوار فراهم میکند. این دوچرخه در 4 اندازه: کوچک (41 سانتیمتر)، متوسط (46 سانتیمتر)، بزرگ (51 سانتیمتر) و خیلی بزرگ (55 سانتیمتر) با وزن تقریبی 13.9 کیلوگرم، در رنگهای سفید، سفید-آبی و سبز-مشکی تولید شده است.


Click this bar to view the original image of 520x300px.



دوچرخه سفری BMW 2011
شرکت BMW اعلام کرده که مدل 2011 دوچرخه سفریاش، بهترین گزینه برای تمام افرادی است که به دنبال راحتی بیشتر در کنار طراحی مدرن میگردند. این دوچرخه از قابی آلومینیومی، دوشاخ جلوی کمکفنردار سانتور مدل NCX-D-LO با قابلیت ارتجاعی 75 میلیمتر و قابلیت تغییر زاویه زینش درست مانند دوچرخه کروز است که در بالا به آن اشاره شد. این دوچرخه نیز در همان 4 اندازه ذکر شده دوچرخه کروز اما سنگینتر- حدود 16.9 کیلوگرم- در رنگ شکلاتی روشن با تلالویی طلایی وارد بازار خواهد شد.


Click this bar to view the original image of 520x300px.

دوچرخههای کوهستان کراسکانتری و اندورو BMW 2011
BMW مدعی است که وقتی اواسط دهه 1990/ بین سالهای 1369 و 1378، از مواد سبکتر برای ساخت دوشاخ جلوی موتورهای BMW استفاده کرد و آن را به دوچرخههای کوهستان نصب کرد، باعث افزایش دوشاخ جلو در دوچرخههای کوهستان شده است. پس نباید تعجب کرد که هر دو مدل جدید دوچرخههای کوهستان این شرکت مجهز به کمکفنرهای کاملی هستند.

کمکفنرهای کراس کانتری از نوع دوشاخ جلوی فنر هوایی مدل فاکس 32FRL با قابلیت ارتجاعی صد میلیمتر و کمکفنر مدل فاکس فلوت RP2 BV با قابلیت ارتجاعی صد میلیمتر هستند. در ضمن، دوچرخه اندورو، به کمکفنر 4 میلهای با دوشاخ فنر هوایی مدل فاکس تالاس 32 RL با قابلیت ارتجاعی 140 میلیمتر و کمکفنر مدل فاکس RP2 BV با قابلیت ارتجاعی 145 میلیمتر مجهز شده است.
قاب هر دوی این دوچرخهها، آلومینیومی است و دارای قطعات شیمانو دئور XT، صفحه ترمز فول هیدرولیک و قابلیت پیشرفته تغییر زاویه زین دوچرخه است تا دوچرخهسوار در بهترین حالت قرار گرفته و بیشترین بازده انرژی را داشته باشد. کراسکانتری در رنگهای سفید مرواریدی با دسته اهرمهای آبی و اندازههای متوسط (47 سانتیمتر)، بزرگ (52 سانتیمتر) و خیلی بزرگ (55 سانتیمتر) با وزن 12.9 کیلوگرم تولید شده و اندورو در رنگ سفید/ سبز متالیک در اندازههای متوسط (45 سانتیمتر) و بزرگ (50 سانتیمتر) با وزن 14.8 کیلوگرم روانه بازار خواهد شد.

Click this bar to view the original image of 520x300px.

دوچرخه مسابقهای کربنی سری M BMW
قاب کربنی این دوچرخه تنها 7.4 کیلوگرم وزن دارد و به گفته BMW، دوچرخه مسابقهای کربنی سری M نیز بر اساس همان فلسفه طراحی دو-چرخهای سبکوزن سری M این شرکت ساخته شده است. این قاب کربنی نه تنها سبک که محکم و سفت نیز هست، شدت ضربات را میگیرد و در مقابل خوردگی نیز مقاوم است. دور این قاب رنگآمیزی شده و ظاهری همانند کربن انتراسیت (زغالسنگ خشک و خالص) به آن داده است. دستههای فرمان و زین این دوچرخه نیز به رنگ قرمزی است که مخصوص سری M شرکت BMW است. دیگر قطعات شامل دندههای شیمانو اولتگرا، شانژمان RD-6700 و طبق عوضکن FD-6700، زین فیزیک توندرا 2 و خودروی 10 سرعته شیمانو CS6700 میشود. این دوچرخه با قابهایی در اندازههای 52، 54، 56، 58 و 60 سانتیمتر عرضه خواهد شد.

هنوز هیچ قیمتی برای دوچرخههای جدید سری 2011 اعلام نشده اما اگر در رده قیمت مدلهای سالهای پیش باشند، احتمالا خریداران باید چیزی حدود هزار دلار آمریکا برای دوچرخه کروز، بیش از هزار و 750 دلار برای دوچرخه مسافرتی و بیش از 4 هزار دلار برای دوچرخههای کوهستان کنار بگذارند و با این حساب بهتر است در مورد قیمت دوچرخه مسابقهای کربنی سری M هیچ فکر نکنیم و منتظر باشیم تا در ماه ژوئن/ خرداد 90، رونمایی شود.

__________________



نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390

محمدرضا گلزار و مهران مدیری و … چه ماشینی سوار می شوند؟ کدام هنرپیشه بیلیارد باز قهاری هست و ...


محمدرضا گلزار و مهران مدیری و … چه ماشینی سوار می شوند؟ کدام هنرپیشه بیلیارد باز قهاری هست و کدام هنرپیشه تنها زندگی میکنه ؟ کدام هنرپیشه ها از سر اتفاق بازیگر شدند و به شهرت رسیدند و …
Click this bar to view the original image of 800x2015px.
Click this bar to view the original image of 800x1761px.
Click this bar to view the original image of 800x1761px.
Click this bar to view the original image of 800x1761px.
Click this bar to view the original image of 800x1761px.
Click this bar to view the original image of 800x1761px.



نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390
پيوندها
امکانات جانبي